.

Tuesday 19 January 2010

Fotomesse i Lillestrøm og en etterlengtet kveld i Oslo

Photobucket

På Lørdag var mannen min, jeg og venninnen min Monica på fotomessa
i Lillestøm. Det var mange folk, men jeg hadde trodd det hadde vært flere.
Canon og Nikon hadde stand rett ved inngangen det var kanskje ikke så rart
at det var der vi havnet først. Det første jeg la merke til var at Nikon hadde
laget et rom med stoler og tv-skjerm for de proffene som var på messen
og det var en representant fra Nikon inne der med de.
Det syntes jeg var bra.

Her står Monica og kikker på Nikon.. Deilige kameraer .. he he..
Photobucket

Noe annet jeg syntes var bra var at Nikon hadde en "plattform" hvor de
hadde montert zoomene sine på stativ og hvor man kunne prøve de ut.
Grunnen til at det fungerte så bra var at man kom litt opp over
folkemengden og man kunne prøve ut objektivene enkelt og greit.
Det aller beste var vel at det var lov å ta av demo-kameraene og sette
på sitt eget.
DET var gøy!

Når ellers får man muligheten til å prøve objektiver til mellom 60 000 og 90 000 kr!

Photobucket
Denne fyren står og prøver oppe på plattformen. Vi er et annet sted og prøver en 800mm!!!
kult!! Så som du sikkert skjønner er vi et godt stykke fra han.


Photobucket
Her prøver jeg i full fart et objektiv vi har veldig lyst til å spare til. Nikkor 85mm f/1.4
Det er et sykt bra objektiv!

Photobucket
Monica måtte jo innom Canon også for å kikke og prøve litt. :D

Det var endel annet og se også men det aller mest minneverdige var vel
foredraget til Roy Mangersnes . Det var bare så inspirerende og fint
å høre på. Monica har også kommentert det i hennes blogg og hun
beskriver det mye bedre enn meg. Jeg vet ikke hvorfor men jeg syntes
det er så tungt å skrive fortiden.
Da jeg var yngre elsket jeg å skrive og jeg vil så gjerne men nå syntes
jeg det er så vanskelig og får det ikke til som jeg vil. Det er vel derfor det
er forholdsvis lite tekst i innleggene mine.
Men nå sporet jeg av litt :D

Jeg må si jeg trodde det hadde vært større men det skal ikke så
mye til for at vi skal kose oss når vi har barne fri og tema er foto..Vi koste oss masse.

På hotellet

hotel room

En flott lampe i taket på rommet vårt.
Jeg må si Grand hotell i Oslo er et utrolig flott hotell.
Vi slo fast begge to at dette kunne vi godt bli vant til. He he he..


wash

Jeg elsker de små såpe flaskene man får på hotell.


time to go

Time to go to dinner .


Photobucket

Vi gikk til en restaurant som ligger rett oppi gata fra hotellet.
Denne restauranten betyr litt ekstra mye for oss for det er den samme
restauranten vi gikk til første gang vi var ute og spiste sammen.
Mamma Rosa.

Jeg elsker italiensk mat.





garage

Parkeringshuset vi parkerte bilen. Vi måtte gå tilbake for å hente stativet til kamera.

Photobucket

Tok et bilde av trikken i full fart da vi gikk tilbake mot Karl Johan.

iceskating
Jeg har lenge hatt lyst til å stå på skøyter her i Oslo, men jeg har
ikke skøyter lenger så det får nok vente.

Photobucket

Vi sto midt i veien og tok disse da lyset ble grønt og biler kjørte forbi.
En politibil
stoppet ikke så langt unna og jeg ble litt paranoid så vi begynte
og gå mot hotellet igjen..
Litt rar ser du. he he

Vel nå sitter jeg og venter på at tiden skal gå ut på noe vi har bydd på,
på Ebay.
Det er litt teit men jeg kjenner det skikkelig i magen. ha ha

Nå begynner CSI Miami så da kan jeg prøve å tenke på noe annet.




me Ha en god kveld fra meg :P



PS: ok jeg vet ikke hvorfor teksten ikke vil forandre seg til bare en og
samme størrelse. Jeg orker ikke ordne det akkurat nå.
Men jeg mente ikke det skulle
være sånn!!

12 comments:

  1. Skulle gjerne vært der selv.. Dritkule bilder du hadde med i dette innlegget!
    Ha en fin kveld:D
    -Runar

    ReplyDelete
  2. Ah skal ikke nekte for at jeg er bittelitt misunnelig nei :P Skulle så sinnsykt ønske at jeg hadde vært der! Og digger alle bildene du tok, spesielt gatebildene og bildet av skøytebanen.

    ReplyDelete
  3. Så utrolig mange flotte bilder - og sååå heldig du er som fikk med deg fotomessa. Jeg som bor her i Lillestrøm var selvsagt bortreist i helga...argh!! Får bare håpe på at det blir messe neste år også.

    Takk for kjempehyggelig kommentar om kafebildet mitt. : )

    ReplyDelete
  4. / jo den er fortsatt litt skeiv, men det var ikke så lett..

    ReplyDelete
  5. så flotte bilder!! njåå de flaskene syns jeg og også er ett høydepunkt på hoteller, hehe ;)
    så ut som dere hadde det toppers-flott<3 ta masse bilder i england, og kom skikkelig uthvilt hjem!! for da sitter maja og jeg på trappa og venterpå hoanette, hehehehe... utolmodige som vi er kleem!!

    ReplyDelete
  6. Looks a nice outing for you :) Which lens in Monica's hands?

    Lazy Bird

    ReplyDelete
  7. Så mange bra bilder!! Du er så dyktig! Jeg liker hvordan du tenker; Du ser motiver overalt! :D

    Så stas Nikon-stand!! Ser ut som det var en vellykka helg! Kos med gjensyn med Mama Rosa kan jeg tenke meg, og deilig med fint hotell!! :D

    Takk for kosli kommentar hos meg! Skjønner at du ikke har rekt å kopiert bildene til meg. Det går bra! Fint at du ikke har glemt det ;) Håper dere får en fin tur! Gleder oss til februar. :D

    KLEMMM

    ReplyDelete
  8. Så mange fine bilder!! :D

    Men du, hvordan får du bildene i riktig størrelse inne på photobucket? Jeg får det ikke til jeg.. Blir bare MEGAsvære bilder!..

    ReplyDelete
  9. Så mange flotte bilder det ble fra helgen! =)
    JEg ser skikkelig EVIL ut på det sorthvitt bildet da, haha...:P

    Likte så godt det bildet fra parkeringshuset, sorthvitt og på skjeve.. Skikkelig kult! Alle bildene er så skarpe og flotte, herlige farger! Man ser klar forskjell ja... *sikle på D3..*

    Takk for en heeelig dag!

    ReplyDelete
  10. SV: Takk jenta..=) Hadde jo vært morro om jeg kom noen vei med den sangen da.. MEn forventer det ikke. =)

    ReplyDelete
  11. Spännande. Och många fina bilder!

    /Mats

    ReplyDelete
  12. There's an award for you on my blog. Take it and showcase it on your blog!

    Beautiful Walls

    ReplyDelete